8 Ağustos 2014 Cuma

DİYET NASIL OLMALI






Sağlıklı beslenme ve ideal beden ağırlığına sahip olma genel beden sağlığımız için ilk sırada dikkat edilmesi gereken konudur. Beslenme ve diyet polikliniğinde konusunda uzman diyetisyen eşliğinde uygulanan beslenme programları ile hedefimiz bedenlerimizin daha sağlıklı olmasını sağlamak. Günümüzde birçok popüler diyet listesi birçok kişi tarafından uzman kontrolü olmadan uygulanıyor. İnternet sitelerinden, televizyon ve dergilerden elde edilen bu diyet listeleri bedenimizden sağlığımızı çalıyor.  Eğer kilo sorunu yaşıyor iseniz ilk başta yapmanız gereken konusunda uzman bir diyetisyene başvurmaktır.  Detaylı kan tahlilleriniz yapıldıktan ve bir hekim tarafından muayeneniz gerçekleştikten sonra diyet programına dahil edilmelisiniz. Nasıl ki herkesin parmak izi birbirinden farklı ise uygulayacağınız programlar da başkalarınınkinden farklı olmalıdır. Size özel, sizin alışkanlıklarınıza ve yapınıza uygun beslenme planı diyetisyeniniz tarafından hazırlanmalıdır. Böyle emin adımlarla başlanan programların sonucu şüphesiz ki başarı getirecektir.
Kontrolsüzce uygulanan diyet listelerinin zararlarını ise şu şekilde sıralayabiliriz;
·         Yağ kaybı yerine kas kayıplarının yaşanması
·         Gereğinden fazla su kaybı
·         Kemik mineral yoğunluğunda azalma
·         Demir eksikliğine bağlı kansızlık
·         Vitamin ve mineral eksikliğine bağlı saç dökülmesi, tırnak kırılması
·         Normalden fazla halsizlik ve yorgunluk hissetme
·         Verilen kilonun diyet bırakıldıktan kısa bir süre sonrasında fazlasıyla geri alınması

Diyet programına başlamadan önce bu süre zarfında size yardımcı olacak uzman ekibinizi seçmeli, diyet süreci boyunca ve de sonrasında takip edilmelisiniz.

3 yorum:

Cute Things dedi ki...

Güzel bilgiler için teşekkürler.Bloğunuzu takibe aldım.Sevgiler.
http://prettythingscute.blogspot.com.tr/

SKINNY dedi ki...

Ben karbonhidrat yedigimde acayip şişiyorum. Bunlar sağlıklı olsa bile. Mesela bulgur yemek gibi..ne önerirsiniz benim için?

BAŞAK KEFELİ dedi ki...

sindirim kanalınız hassas olduğundan besinlere gaz olarak tepki veriyor olabilir. günlük kefir veya probiyotik yoğurtlardan tüketin mutlaka. uzun vadede çok büyük faydasını görürsünüz. birde maya da şişkinlik yapabilir. mayalı besinler(ekmek türleri) biraz sınırlandırmanızda fayda olabilir.