27 Nisan 2014 Pazar

BAĞIRSAKLARI ÇALIŞTIRAN ÖZEL KARIŞIMLAR



Çoğu hastam bağırsak problemi çekiyor. Zaten normal hayatlarında kabızlık çekenler bir de yağı azaltılmış bir diyet programı uygulamaya başlayınca ilk olumsuz etkilenen yer bağırsaklar oluyor. Bağırsak problemi çeken hastalarıma ağırlıklı olarak önerdiğim bazı özel karışımlar var. Bunları hemen hemen herkes rahatlıkla beslenmesinde kullanabilir.  Önerilere şu şekilde başlayalım.

1. İlk olarak gün içinde yeterince su içiyor musunuz bunu gözden geçirmelisiniz. yeterince su içtiğinizi idrarınızın renginden anlayabilirsiniz. Yeterince su içen birinin idrarı çok açık sarı, beyaza yakın bir renk olur. Eğer idrarınız rengi koyu sarı, portakal rengine yakınsa vücudunuz çok susuz kalmış demektir. Bağırsaklarınızı çalıştırmaya bol su içerek başlayın.

2. Bağırsaklarınızı besinlerde bulunan lifler yani posa çalıştırır. Yeterince posalı besleniyor musunuz bunu bir gözden geçirin. Posası en yüksek olan besinler kabukları ile beraber yenilen meyveler(elma, armut, erik, ayva vb.), çiğ sebzeler( marul, maydanoz, domates, salatalık, roka, tere vb. ), kurubaklagiller( nohut, kurufasülye, yeşil mercimek, bakla v.b.), tam tahıllar( bulgur, esmer ekmek) , ve bütün sebze yemekleridir( ıspanak, pırasa,lahana,kabak,patlıcan,bamya,karnabahar,brokoli,mantar v.b.).  Bu besinlerin herhangi birinden 4-5 porsiyon olmak kaydı ile mutlaka hergün yenilmelidir. Eksik kalmadığından emin olunuz. Şimdi size bir günlük kabız yapan bir beslenme planını örnek olarak yazıcam. Eğer bu şekilde besleniyorsanız kabız olmanız çok normaldir;

  • Kahvaltı:  peynir,yumurta,bolca çay,beyaz ekmek
  • Öğle : 1 tabak makarna veya 1 kase pilav veya 1-2 porsiyon hamur ürünlü bir mamül(poğaça veya kek gibi)
  • Akşam: 1 tabak patates yemeği veya patates kızartması, köfte veya etli başka bir yemek, pirinç pilavı. 
  • Aralarda bol bol çay ve kahve yanına bisküvi veya kraker veya tatlı hamurlu başka bir alternatif(kek veya kurabiye gibi) 

Yukarıda yazdığım gibi bir beslenme planınız var ise KABIZ olmanız ÇOK NORMAL! Bu sizin bağırsaklarınızdaki bir yavaşlıktan dolayı değil, tamamen beslenme hatanızdan dolayı oluşan bir kabızlıktır. 


Şimdi de beslenme hatanızın olmadığını, hem lif, hem sıvı konusunda yeterince dikkat etmenize rağmen kabızlık çektiğinizi düşünelim. Bunun sebepleri ne olabilir?

 Bağırsak tembelliği yaşıyor olabilirsiniz. Bağırsaklar itici güç ile dalgalanarak çalışır(peristaltik hareketler ile). Bunu sağlayan hormonlar vardır. Bu konuda fizyolojik olarak tembel, yani peristaltik hareketi yeterli olmayan bir bağırsağınız olabilir. Bu genellikle genetiktir. Veya bağırsaklarınızı ilgilendiren bir hastalık sonrasında da gelişmiş olabilir. Yada uzun yıllar beslenme hatasına bağlı kabızlık yaşamışsınızdır. Bunun sonucu olarak bağırsakları peristaltik hareket kabiliyeti zayıflamış olabilir. Bu son saydığım maddelerden herhangi birini yaşıyor iseniz bu durumu beslenme ile düzeltmek biraz zordur. Ancak yine de beslenme düzeninizi ayarlamanız size yardımcı olacaktır. 



Yapabileceğiniz yardımcı içecekler veya yiyecekler hayatınızı biraz olsun kolaylaştırır. 

Her sabah uyandığınızda 2 su bardağı kadar sütün içine 2-3 adet kuru incir, 2-3 adet kuru kayısı ve 2-3 adet kuru eriği küp küp doğrayarak atın. içine bir tutam da rezene ekleyin. Bunu bir taşım kaynatın. Bu sütü sabah uyandığınızda için. İçinde kaynattığınız meyveleri de gün içinde tüketin. 

Sabah kahvaltısında her gün 1 adet kivi yiyin. 

Öğle ve akşam yemeklerinde bol zeytinyağlı yeşil salata tüketin. 

İkindi saatinde 1 ufak kase probiyotik yoğurdun içine 1 tepeleme kaşık yulaf ezmesi ekleyin ve bunu ara öğün gibi tüketin. 

Gece yatmadan önce 1 bardak ılık bitki çayının içine 1 tatlı kaşığı kadar hakiki bal ekleyin ve bunu için. 


Gün içinde bol bol su için. İdrarınızın rengi çok açık sarıya dönsün. 

Gün içinde mayalı poğaça veya mayalı hamur ürünü tüketmeyin. 

Hergün 1 tablet probiyotik hap kullanın. Bunu bütün eczanelerde bulabilirsiniz.

TARİFLER İÇİN
 TIKLAYIN  
TIKLAYIN
 

SEVGİLERİMLE 

Hiç yorum yok: