20 Aralık 2012 Perşembe

BİR DİYETİSYEN NE YER NE İÇER




Bana yöneltilen sorular arasında benim nasıl beslendiğim, ne yiyip, ne içtiğim sıklıkla yer alır. Bazıları bizim de insan olduğumuzu unutup hava ile beslendiğimizi sansalar da :) beslenme alışanlıklarımız hep merak edilmiştir. Hiçbir şey yemediğimiz, sürekli aç gezdiğimiz ve dolayısı ile dünyanın lezzetlerinden uzak kaldığımız düşünülmüştür.

Örneğin bir diyetisyenin elinde çikolata görüldüğünde dünyanın en ilginç şeyini yiyormuşuz gibi tepkiler verilmeye başlanır. Veya ola ki kazara canınız hamburger istese ve elinizde hamburger ile birisine yakalansanız sizin meslekten men edilmeniz gerektiği bile düşünülebilir:) 

Ama gerçekler bunlar değil. 

Ben her şeyi yerim:) evet gerçekten her şeyi yerim. Hatta çoğu kişinin yemediği kokoreçe bayılırım. Kolesterolüm genetik olarak bu kadar yüksek olmasa her gün bile yiyebilirim. Ben kendimi 2-3 ayda 1 yiyerek tatmin etmeye çalışıyorum. 

Sadece merak edenler için yazıyorum. İşte benim olmazsa olmaz beslenme kurallarım;

·         Kahvaltısız evden asla çıkmam! Çok geç kalmış olsam dahi en az 1 bardak süt ve biraz meyve yer ve evden öyle çıkarım. Uykumdan ödün verdiğim sürece her gün yumurtamı, peynirimi, 1-2 adet zeytinimi, ekmeğimi yerim ve olmazsa olmaz 1 fincan sütlü kahvemi mutlaka içerim. Hafta sonu kahvaltılarında bal ve kaymağa bayılırım. 25 yaşıma kadar pastırmanın tadını bilmeden gelmiş olsam da Kayserili bir eşim olduktan sonra pastırmayı da yoğun tadından dolayı oldukça sevdim. Ara ara eve alındığında asla kaçırmam:)
·         İş yerinde hasta bakarken aralarda bir şey atıştırma imkanım maalesef çok olmuyor.  Sadece ara ara masamın üzerinde hastalarıma porsiyonları göstermek için tuttuğum meyvelerimden birer birer yürütüp yeme fırsatı buluyorum:) Ama yinede her ihtimale karşı acıkırsam diye çekmecem dolu: leblebi, badem, ceviz, fındık,fıstık, kuru meyve, taze meyve, kreker olan dolu bir çekmecem var.
·         Öğlen yemeklerimi iş yerinde yiyorum. Yemekhanede ne çıkarsa çıksın hiçbirini ayırt etmem.  Sadece gün içinde beni çok enerjisiz bıraktığı ve şekerimi düşürdüğü için( hipoglisemim var) pilavları, makarnaları ve tatlıları yemiyorum. Çorbalara bayılırım. Dolu dolu 1 kase mutlaka içerim. Ana yemek olarak çoğu kişinin iş yerinde de çıktığı gibi bizde de et yemekleri, tavuk yemekleri, sebze yemekleri, baklagiller çıkıyor. Çeşit çeşit gelen her yemekten 1 porsiyon alırım. Belki önemli bir ayrıntı da şu olabilir: Yemeklerin sularını yemiyorum. Zaten fazla salçalı ve sulu yemekler midemi yaktığı için rahatsız oluyorum.
·         Ara da bir fırsatını bulursak iş arkadaşlarımız ile çay, kahve içeriz. HİÇ BİR İÇECEĞİME ŞEKER KULLANMAM!  Buna türk kahvesi de dahil tabiî ki. Bazen sağolsunlar bizi düşünen danışanlarımızın, hastalarımızın ikramları oluyor. Bazen tatlı, bazen, kek, bazen kısır getiriyorlar. Mesala aşure ayında bol bol aşurelerim oldu:) Ben yapamadığım için getirenler sağolsun bu yıl ki aşure özlemimiz de böylece giderilmiş oldu. İkramlık getirilen atıştırmalıklardan bir iki parça mutlaka tadarım. Zaten merkezde kalabalık bir ekip olduğumuz için herkese paylaştırılıyor.
·         Akşamları ben de eşim de mutfağa girmeye bayılıyoruz. Sohbet ede ede 1 saat içinde yemeklerimizi hazırlamış ve sofraya oturmuş oluyoruz. Evimizde pişmeyen hiçbir şey yok dersem yalan olmaz. Sebze, et, baklagil, çorba, bulgur pilavı( evet pirinç pilavı pişmiyorJçünkü beceremiyorum ), fırın yemekleri, balıklar…. Hepsi mutlaka yapılır. Özellikle de balık! Denizden babam çıksa onu bile yerim. Haftanın 5 günü yersem sıkılmam. Balıkla aramda böyle bir aşk var bilmem neden:)
 
·         Aslında gece çay ile bir şeyler atıştırmaya bayılırım. Bu benim öğrenciliğimden kalma bir alışkanlık aslında. Bazen bisküvi, bazen meyve ya da evde ne varsa. Ama saat 21:00 oldu mu benim yemem içmem biter. Gece asla yemek yemem, atıştırmam.Canım çok bir şeyler isterse meyve çayı içerim. Bergamotlu yeşil çaya bayılıyorum( denemek isteyenler için söylüyorum marka olarak sadece Doğuş ‘ta var).
·         Haftada 3-4 defa mutlaka ya misafirimiz gelir ya da biz bir yerlere gideriz. Ama yine de düzenimiz çok bozulmaz. Gittiğimiz yerlerde de yine aynı ev yemekleri olduğu için düzenli bir akşam yemeği yerim.  
·         Sütlerim yarım yağlıdır.
·         Yoğurdum ev yoğurdudur. Mecbur kalmadıkça dışarıdan hazır yoğurt almam.
·         Her çeşit peynir yerim. Çeçil peynir en sevdiğim peynirdir.
·         Tek yemediğim sebze :( taze ve kuru bakla. Maalesef sevmiyorum ve hiç yemiyorum.
·         Masamda sürekli sürahim vardır. Gün içinde mutlaka su içerim. 2 litre suyu yaz-kış içiyorum.
·         Bitter çikolataya bayılırım :) özellikle damağımda eriterek yemeği severim. Böyle yapınca daha bir mutlu oluyorum sanki :) Ama her gün tabiî ki yemiyorum. Çikolata aşıklarına göre benim tüketimim oldukça düşük. Haftada 1-2 defa anca.
·         Bir de çocukluk aşkım ve kış kahvaltılarımın olmazsa olmazı tahin-pekmez var tabiî ki. Yediğim miktar 1 tatlı kaşığıdır. Fazlasını yememeğe özen gösteriyorum.

Sanırsam her şeyi oldukça açıklayıcı bir şekilde aktardım. Bu yazıyı benden isteyen danışanlarıma sevgiler :)
Kendi alışkanlıklarınızı ise yorum kısmına yazabilirsiniz.

Hiç yorum yok: