4 Şubat 2015 Çarşamba

PORSİYONLARI NE KADAR BİLİYORSUNUZ?




Diyet programlarımda en sıkıntı çektiğim konulardan biri de porsiyonlar. Herkesin kaşığı, herkesin su bardağı, herkesin eli, avucunun içi birbirinden farklı. Genelde fotoğraf çektirip bana göstermelerini istiyorum ama yine de sıkıntı yaşadığım programlar olabiliyor. Bende gerçek porsiyonları size anlatmak için bir yazı hazırlamak istedim.


 Fotoğrafta da görüldüğü gibi porsiyonu oldukça farklı anlamlar çıkaracak bir çok besin var. 1 kase makarna diyorum ama hangi kase ile, 1 parça peynir diyorum ama hangi boyutta. Bu fotoğraf porsiyonların doğrusunu gösteriyor.
Sizin için interneti şöyle bir gezindim ve en doğru fotoğrafları buldum. 


 1. İşte benim birincim. Özellikle bayanlara çok uygun. eğer öğle yemeğinde porsiyonunuz buysa ve yanında da ekmek yemediyseniz SÜPER.  Yanındaki bulgur pilavı çıkmak kaydı ile 1 dilim ekmek yiyebilirsiniz.balığı tam kararında, sebzesi bol tam bir diyet tabak.






2. Aşağıdaki tabakları bir inceleyelim. A tabağı erkekler için daha uygun. Tahılı daha bol. 2 porsiyon tahıl mevcut. Yani 2 dilime eşdeğer şekilde pilav. Tabi ki zayıflama diyetlerinde kepekli pirinç veya bulgur kullanmanızı tavsiye ediyorum. Ama porsiyon uygun. Yanına 1 kase yeşil salata ile süper. Tabi ki bu tabağın yanında ekmek yok. B tabağına bakalım. Tahılı 1 porsiyon. Daha bayanlara uygun bir tabak. Sebzesi bol, tavuğu oldukça ideal. 2 resim önceye giderseniz avuç içi kadar bir et içerdiğini tahmin edebilirsiniz. SÜPER.





3. İşte benim diyet tabağım. Güzel büyük parça yaklaşık 2 porsiyon kadar ızgara et. Eğer öğle yemeğini sebze ile geçirdiyseniz akşam bu boyutta bir et yiyebilirsiniz. Yanında tahıl mı yok? Ozaman 1 dilim esmer ekmek ile birlikte afiyetle karnınızı doyurun. Bu arada diyette sote sebzeye bayılıyorum. Kolarisi düşük, lezzeti bol. Daha ne olsun. 



4. Hani makarna diyorsanız işte buyurun. Buradaki porsiyon 3 tahıl hakkı kadar. Yaklaşık 9-10 kaşık gibi görünüyor. öğle yemeğinde bu tabağı tüketin. Akşam yemeğinde de ekmek yemeden 3 numaralı tabağı tüketin. İşte size makarnalı diyet. Makarnalarınızı burada olduğu gibi kıyma veya peynir ile zenginleştirin. Tek başına makarna yiyip kalkmayın. Yanında veya içinde sebzeleri mutlaka olsun. 




NOT: Porsiyonu hakkında merak ettiğiniz bir besin var ise yorumdan yazabilirsiniz. Bilgilendirmek benim işim :)

1 yorum:

eda nalçacı dedi ki...

Başak Hanım, Merhaba

Öncelikle çok güzel bir site hazırlamışsınız, ellerinize sağlık. Bir süredir tam diyet gibi olmayan ancak spor ile birlikte sağlıklı beslenme ve aldığımız besinleri bilinçli olarak tüketmeye dayalı bir program uygulamaya çalışıyoruz erkek arkadaşım ile birlikte.
Ancak gözlemlediğimiz üzere aynı porsiyonları tükettiğimizde erkek arkadaşım bana göre çok daha hızlı bir şekilde kilo verdiğini farkettik ve bu durumu dengelemeye çalışıyoruz.

Kadınlara oranla erkeklerin porsiyonları, protein, karbonhidrat vs. yönünden ne kadar daha fazla olmalı acaba? Bu konuda bilgilendirebilirseniz çok sevinirim.

Teşekkürler :)